Time to get ready!

Ja nu är träningen över för denna vecka, och det va minsann ingen lätt vecka. Min kropp är så otroligt sliten just nu, men jag vet att det kommer att gynna mig i längden så det är ju bara att kötta på. Nästa vecka åker vi till Stockton och University of Pacific. Jag ska simma 50 frisim och 100 fjäril, sen simmar jag 4*50 medley lag och
4*100 frisim lag. Så denna vecka gäller det att göra allting rätt om man vill göra bra resultat på tävlingen vilket jag vill. Eftersom min kropp är så sliten så hade jag tänkt vila så mycket som möjligt som verkligen inte är mig emot hahah.

Träningen idag bestod väldigt mycket av fjäril för min del, jag tränar faktiskt ganska mycket fjäril igen och det känns bra, jag vill ju kunna simma annat än bara frisim.

Träningen överlag denna vecka har bestått av väldigt mycket fart! Från pall, nereifrån, mycket tidtagning. Enligt min mening så har detta varit den jobbigaste veckan hittills, men jag är väldigt säker på att kommer många fler hårda veckor.
I Torsdags hade vi ett kötte pass från pall ska berätta en del av huvudserien 8*50 all out, från pall!
Jag simmade 7 stycken frisim där min sämsta tid låg på 26.3, sen hade jag nån på 25,0 25,2. Sen mina resterande 3 50or simmade jag fjäril på runt 28,5. Men vi var inte klara efter det men orkar inte skriva resten haha.

Det börjar närma sig vår största tävling Nike Cup om man inte kvalar till US Nationals, och vi ska toppa lite smått till denna tävling, vilket är väldigt bra för mig eftersom jag ska försöka kvala till US Nationals på den tävlingen.

Känner att jag börjar bli redo att tävla på riktigt och känner mig verkligen redo för att träna hårdare, bli bättre, snabbare och uthålligare!


Hoppas alla simmar bra på DM där hemma jag håller tummarna för er! Kör hårt!

Kommentarer
Postat av: Anna

så jävla grym är du gumman!!!

2009-10-25 @ 11:43:03
Postat av: MW

hets till max, keep up the good work :D

2009-10-26 @ 10:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0